1 jarig abonnement Samsung

Het grootste merk op het gebied van smartphones is Samsung. Ze verkopen diverse smartphones, van de bekende Galaxy S en Note-series tot low-end smartphones zoals de Galaxy Y series. In totaal verkoopt Samsung zelfs meer smartphones dan Apple. Waar heeft Samsung dit succes aan te danken, en waar gaat het heen in de toekomst?

Samsung is erg sterk op het gebied van marketing. Hun smartphone-advertenties kom je overal tegen en hier gaat dan ook veel geld in zitten. Daarnaast bieden ze voor iedereen wel een geschikte smartphone aan. Of je nou het beste van het beste zoekt in combinatie met een abonnement, een grote phablet of een goedkopere smartphone, Samsung heeft alle soorten smartphones in hun assortiment. Vooral de S6 en S7 staan bekend om hun premium bouwkwaliteit. Samsung is een echte hardwarefabrikant die hier dan ook veel aandacht aan besteed. Daarbij komt TouchWiz: Samsung past Android zo aan dat mensen hier aan gewend raken en snel weer voor een Samsungtoestel kiezen om dezelfde looks te houden. Gemak dient immers de mens! En dat deze zaken werken blijkt wel uit de verkoopcijfers, die erg goed zijn.

Waar Samsung de grootste voorsprong tegenover hun smartphoneconcurrenten heeft, is op het gebied van schermen. Samsung is namelijk een belangrijke leverancier van AMOLED-schermen, of zoals Samsung ze zelf noemt: S-Amoled. Deze schermen levert Samsung uit aan andere fabrikanten zoals Huawei, LG of OnePlus. Het maken van AMOLED-schermen is namelijk ontzettend duur en lastig. Samsung heeft hier veel ervaring mee en kan de kosten per scherm drukken. Doordat Samsung de schermen levert heeft het een machtspositie tegenover hun concurrentie: zij bepalen immers wat voor soort schermen fabrikanten ontvangen. Dit zijn veelal niet de nieuwste generatie schermen. Geen wonder dat Samsungs’ high-end smartphones veelal worden geprezen voor hun uitmuntende schermen en als “beste in de markt” en de rest hier relatief gezien minder goed vanaf komt.

Samsung heeft ook ontzettend veel geld in Research en Development zitten. Hiermee kunnen ze als eerste fabrikant technieken ontwikkelen en een voorsprong op de rest behalen. De succesvolle Edge-serie is hier een voorbeeld van, net als vouwbare smartphones die eraan komen. De innovatie en experimenten zullen de komende jaren zich doorzetten om de voorsprong van Samsung op de smartphonemarkt te behouden, wat met de opkomende Chinese concurrentie erg lastig is. Samsung zal zich moeten blijven onderscheiden om hoge prijzen in vergelijking met goedkopere concurrentie te kunnen blijven vragen. Maar als de marketing-afdeling hun werkt blijft doen de smartphones van Samsung met hun uitstekende bouwkwaliteit, uitmuntende schermen, en een afwijkend Androidlooks, zal Samsung aan de top van smartphonemarkt blijven staan. Een 1jarigabonnement past hier uitstekend bij, en deze kan je vergelijken op 1jarigabonnement.nl